top of page
Oktatás

A norvég oktatási rendszer alapelve az egyenlőség, azaz minden diáknak jár az egyenlő szintű oktatás, a tanórákon viszont képességeiknek megfelelően foglalkoznak velük. Az oktatás célja a világ megismertetése, a tudás iránti igény formálása, a kritikus gondolkodásra való nevelés, az együttműködés fejlesztése és a technológia használatának megtanítása. A tanterv kialakításánál szempont, hogy a mindennapi életben is alkalmazható tudást szerezzenek, ezért sok projekt jellegű, vagy önállóan feldolgozásra váró feladat van.

Norvégiában az óvoda (barnehage) nem kötelező, de az 1 és 5 év közötti gyermekek 92,2% részt vesz benne. Az általános- és középiskolai rendszer a Magyarországon megszokottól kicsit eltérően működik. A gyerekek abban az évben kezdik az általános iskolát, amikor betöltik a 6. életévüket. Az általános iskola az "alsó tagozatból" (1-4. osztály) valamint a "felső tagozatból" (5-7. osztály) áll, ezután a diákok a középfokú oktatás alsó szintjét jelentő "ungdomsskole"-ba kerülnek (8-10. osztály). A középfokú oktatás felső szintje ( videregående skole) már nem kötelező de a diákok több mint 90%-a elvégzi ezt a szintet is.

bottom of page