Májustól júniusig a norvég biztosítótársaságok több, mint 100 százalékos növekedést tapasztaltak az elveszett vagy késett poggyásszal kapcsolatos esetek számában. Van, aki már 8 napja a poggyásza nélkül nyaral.
Európa repülőterei hatalmas nehézségekkel küzdenek a poggyász kezelésnél a személyzethiány és az utasok számának növekedése miatt. A legnagyobb probléma jelenleg Rómában és a Schipholon van.
A Tryg biztosítótársaság kommunikációs munkatársa azt mondta, hogy ha a késett/elveszett poggyászokkal kapcsolatos megkeresések számának alakulását nézzük, akkor egyértelmű, hogy ezen a nyáron csak kézipoggyásszal szabad utazni, és mindenkinek azt javasolja, hogy ne vigyen magával feladott poggyászt.
Ha valakinek mindenképpen feladott poggyásszal kell utaznia és ez utazás közben eltűnik, az utasbiztosítás jó megoldás lehet, ami fedezetet nyújt a szükséges dolgok vásárlására vagy bérlésére mindaddig, amíg nem érkezik meg az elkallódott csomag. A Tryg, az If és a Gjensidige biztosító is személyenként legfeljebb 5000 koronáig fedezi a felmerülő extra költségeket.
A késett poggyász miatti biztosítási összeg kifizetéséhez - a biztosítási esemény igazolására - minden biztosító társasághoz szükséges bemutatni egy igazolást, ami a poggyász elvesztésének tényét igazolja. Érkezéskor fel kell venni a kapcsolatot a légitársaság érkezési szolgálatával és egy úgynevezett PIR jelentést kell kérni. Ez kell ahhoz, hogy a biztosító fizessen, mert ezzel lehet igazolni, hogy a poggyász nem érkezett meg. Fontos az is, hogy a poggyászkésés miatt felmerülő extra költségeket igazolni kell a biztosító felé, így érdemes minden blokkot megtartani.
Forrás: NRK
Comments