Két nappal a számlák kiküldése előtt a Tibber áramszolgáltató arról tájékoztatta ügyfeleit, hogy másfél havi áramfogyasztást kell fizetniük.
Októberben ügyfeleiknek kiszámlázzák mind a szeptemberi fogyasztásukat, mind az októberi becsült fogyasztásuk felét is.
A Tibber azt nyilatkozta, hogy tisztában vannak azzal, hogy ez váratlanul éri az ügyfeleiket, de jelenleg nincs más lehetőségük arra, hogy a lehető legalacsonyabb áramárat biztosítsák fogyasztóik számára. Azt a lehetőséget azonban megadják ügyfeleiknek, hogy a fizetési határidőt későbbi időpontra módosítsák.
Thomas Iversen, a Fogyasztóvédelmi Tanács vezető tanácsadója úgy véli, hogy Tibber lépése illegális lehet, mivel minden cégnek 14 nappal korábban értesítenie kell az ügyfeleket, ha módosítja a szerződési feltételeket, ami a Tibbernél nem valósult meg.
Iversen azt tanácsolja az ügyfeleknek, hogy a lehető legkésőbbre állíttassák be a fizetési határidőt.
Azt mondja, hogy az ügyfél nem lehet „bank” a villamosenergia-társaság számára. Ha a cégnek védelemre van szüksége, akkor ezt más módon kell megoldani. A jogszerű alternatíva az árak emelése lenne.
Szükség lenne egy állami jótállási konstrukcióra is. Körülbelül 45 nappal azelőtt, hogy az ügyfelektől beérkezik a számla ellenértéke, a Tibber jelenleg kölcsönt vesz fel, megvásárolja és kifizeti az áramot, amit továbbszámláz ügyfeleknek.
A norvég villamosenergia-társaságok állami garanciáinak hiánya azonban most azt jelenti, hogy változtatniuk kell a számlázási gyakorlaton. Aksnes azt mondja, mind a Parlament energiabizottságával, az Olaj- és Energiaügyi Minisztériummal, mind pedig a Pénzügyminisztériummal is egyeztettek már ez ügyben, azonban eddig még nem sikerült tisztázni a helyzetet.
Forrás: TV2
Comments