Az ország legtöbb NAV irodája csak heti hat órában tart nyitva.
A Norvég Egészségügyi Hatóság 70 kommune-re kiterjedő felmérése szerint sokan nehezen tudnak kapcsolatba lépni a NAV-val. A vizsgálatra azért volt szükség, mert számos önkormányzati és lakossági bejelentés érkezett amiatt, hogy a leginkább rászoruló és kiszolgáltatott személyek nem tudnak kapcsolatba lépni a NAV ügyintézőivel.
Rigmor Hartvedt, a Norvég Egészségügyi Hatóság vezető tanácsadója azt nyilatkozta, hogy fennáll a veszélye annak, hogy azok az emberek, akiknek nincs lehetőségük telefonon vagy digitálisan felvenni a kapcsolatot a NAV-val, nem kapják meg a szükséges segítséget, amikor az sürgős lenne.
A végleges jelentést októberben kell nyilvánosságra hozni, azonban a Norvég Egészségügyi Hatóság már most fontos megállapításokat tett. Egyértelmű ajánlást fognak tenni a NAV-nak is, hogy a nyitvatartást olyan felhasználókhoz kell igazítani, akiknek nincs lehetőségük a telefonos vagy digitális megoldás használatára.
A NAV stratégiája 2017 óta az volt, hogy csökkentse a beeső ügyfelek számát, ehelyett telefonos vagy digitális kapcsolattartásra állítsa át a felhasználókat. Azok számára azonban, akiknek erre különböző okok miatt nincs lehetőségük rendkívül nehézzé vált az ügyintézés. Ilyenek például a BankID-vel nem rendelkezők, a nyelvi problémákkal küzdők, a kábítószerfüggők és az idősek, akiknek nincs megfelelő kompetenciájuk a digitális megoldásokhoz.
Forrás: VG
Komentarze