Kép: Privát
Előfordult már a kedves olvasóval, hogy olyan parkolási- vagy útdíjszámlát kapott, melyen a számlázási díj magasabb volt, mint maga a parkolás/ útdíj összege? Nincs egyedül! A Riverty nevű behajtó cégnél ugyanis többé-kevésbé bevett szokás, hogy nagyjából megduplázzák a befizetendő összeget. Ebből kezd elege lenni az embereknek, és ennek okán megy most bíróságra egy hétköznapi hős, Rune Moe.
Moe húsvétkor olvasta Pål Tønder dicsőséges történetét, melyből megtudta, hogy Tønder nemes egyszerűséggel nem fizette ki a 49 koronát az összesen 70 koronáról szóló parkolási számláról. Tøndernek elég volt belengetni a jogi lépések lehetőségét, a Riverty pedig meg is tört, és visszavonta a 49 koronás kérelmét. Moe azonban nem áll meg itt. Számára ugyanis az elv a lényeg, nem az összeg.
A Riverty számára ez egy “megterhelő téma”, hisz korábban nem volt senkinek baja a 49 koronás számlákkal, az utóbbi két hónapban azonban a Fogyasztóvédelmi Hatóság és a Pénzügyi Felügyelet is konkrétabb irányelveket fogalmazott meg az ügyben.
Bármennyire is naívnak és egyszerűnek gondoljuk néha a norvégok hozzáállását, az “okosság” és “trükközés” művészetét lassan ők is kezdik elsajátítani. Erre jó példa, hogy a számladíj körüli felháborodást úgy próbálják kijátszani, hogy kreatív neveket adnak ennek a tételnek a számlákon. Az Apcoa esetében pl. ez most úgy jelenik meg hogy “Park & Go” szolgáltatás, tehát eladnak valamit,amit sosem vettünk meg. Emellett találkozhatunk még az “adminisztrációs díj” nevű hazugsággal is.
Mit tehetünk hát? A Fogyasztóvédelmi Hatóság azt javasolja, hogy minden esetben, amikor valami számladíj, vagy adminisztrációs díj, vagy hasonló 49 korona, akkor küldjünk panaszt. Elmondásuk szerint a weboldalukon található egy egyszerű útmutató, amely segíthet ebben.
Forrás: E24
コメント