top of page
Keresés

Az E39-es alagutat tavaly közel 100 alkalommal zárták le


Kép: Tom Edvindsen / NRK
Kép: Tom Edvindsen / NRK

Norvégia legforgalmasabb tenger alatti közúti alagútját, a Byfjord-alagutat tavaly 96 alkalommal, az előző évben pedig 78-szor zárták le. Négy év alatt összesen 260 lezárás történt.


Hedda Marie Pytte a Byfjord- és a Mastrafjord-alagút között él, így akár délre, akár északra akar menni, mindenképpen át kell haladnia valamelyiken. 

– Amikor több mint öt órán át le van zárva, és a gyerekek a másik oldalon ragadnak, az hatalmas problémát jelent – mondja.


Kevés baleset, sok műszaki hiba

A tavalyi lezárások többségét nem balesetek, hanem lerobbant járművek, mentések és az útra kerülő tárgyak okozták. Néhány esetben még vécészünet vagy defekt miatt is lezárásra került az alagút.

A lezárások hatását a fuvarozó cégek is érzik. 

– A szállítmányok késnek, a sofőrök munkaideje nő – mondja Egil Torgersen, a Rennesøy Trafikk ügyvezetője.


Megoldás lehet a közlekedési lámpák telepítése

A Statens Vegvesen (Állami Közútkezelő) idén tavasszal közlekedési lámpákat telepít a két alagútba, hogy ne kelljen teljesen lezárni őket, csak a felfelé haladó sávokat. Bíznak benne, hogy ez csökkenti a lezárások számát, de ezzel kapcsolatos tapasztalatuk Rogalandban még nincs.


Új alagút 2033-ra

A Byfjord- és a Mastrafjord-alagutakat a Rogfast alagút váltja majd fel 2033-ban. Ez lesz a világ leghosszabb tenger alatti közúti alagútja, 5%-os emelkedővel, ami kevésbé terheli a járműveket. Azonban van, aki szkeptikus, és úgy érzi, hogy ha csak egy papírdarab is az útra kerül, máris lezárják az alagutat.


Orbán-Kereki Renáta


Forrás: NRK

 
 
 

Comments


A honlapon található információk tájékoztató jellegűek.

SZERETNÉL ELSŐKÉNT ÉRTESÜLNI ÚJDONSÁGAINKRÓL? IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE!

Köszönjük, hogy feliratkoztál!

A honlap eddigi látogatóinak a száma:

  • Magyar-Norvég Fórum
  • Magyar-Norvég Galéria

© 2022 Magyar-Norvég Fórum

bottom of page