A repülőtechnikusok sztrájkja véget ért június 28-án, miután a kormány beavatkozott, és kényszer-megállapodás született a bérekről. Ennek ellenére sok repülőgép továbbra is a földön maradhat műszaki átvizsgálás hiányában. A kormány arra hivatkozva lépett, hogy a helyzet kezdett kritikus lenni, amikor már egy mentőrepülő felszállása is veszélybe került Finnmarkban a műszaki átvizsgálás hiánya miatt.
Hiába tértek azonban vissza a technikusok a munkába, rengeteg gép vár műszaki átvizsgálásra vagy javításra. Néhány repülőtársaság jobban érintett, mint mások, így pl. a Widerøe. a Norwegian és a SAS. Emiatt sok helyen folytatódik a járatok törlése.
A SAS-nál továbbá pilótasztrájk is fenyeget, ha rövidesen nem születik megegyezés a dolgozók és a vezetés között. Ez 900 pilóta munkabeszüntetését jelentené és 45.000 utast érinthet. Ez tovább súlyosbíthatja a társaság gazdasági helyzetét. Az az 560 pilóta, aki elvesztette a munkáját a világjárvány időszaka alatt, most vissza szeretné kapni állását ugyanolyan feltételek mellett, mint korábban. Az sem segítette a helyzetet, hogy a pandémia alatt a SAS létrehozott két leányvállalatot, és megkérte korábban elbocsátott dolgozóit, hogy itt pályázzák meg újra állásukat, ám ezek a leányvállalatok sokkal rosszabb feltételeket kínáltak.
A SAS továbbra is pénzszűkében van és a befektetők, illetve a kormányok támogatására számít.
Forrás: Nettavisen
ความคิดเห็น