Míg minden áru az ételtől a bútorig drágult, az utolsó években az emberek egyre gyakrabban választották a bolthálózatok saját márkás, olcsóbb termékeit, de most a kemény konkurenciára hivatkozva az üzletek kivétel nélkül felemelik ezeknek az áruknak az árát is.
Az NRK tudósított korábban például arról, hogy az üzleteket kifosztották a saját gyártású WC-papírból, most azonban a legolcsóbb 8 gurigás csomagnak is 42%-kal nőtt az ára, míg a legolcsóbb törlőpapír ára 66%-kal emelkedett, emellett az általános élelmiszer-áremelkedés “csupán” 12% volt. De nem csak a WC-papír, hanem a puffasztott rizs, a lilakáposzta, a darált hús és a tejberizs ára is jelentősen nőtt.
Az élelmiszer hálózatok az áremelkedést azzal magyarázzák, hogy ezeket a termékeket többnyire veszteségesen állítják elő, hiszen az alapanyagok, a szállítás és az áram ára is drágult.
Azonban míg a saját termékek ára emelkedett, addig kisebb lett az árkülönbség a saját és a más gyártású áruk között (mint például a müzlié és a tojásé), mert ezek nem drágultak hasonló ütemben.
Forrás: NRK
Comments