Ha idén nyáron repülővel utazunk, hosszú idővel kell számolni. A pünkösd előtti pénteken mindenki belekóstolhatott abba, mi vár ránk az elkövetkező hónapokban.
Miután meglátogatta osztálytársait Amszterdamban, Jostein Lilandnak vissza kellett utaznia Sandefjordba. De nem biztos abban, hogy egyáltalán feljut a gépre.Több, mint egy kilométer hosszú sor volt a tűző napon. Az emberek naptejjel kenték magukat, és a táskáikon ültek. Osztogattak nekünk vizet és egy kis ételt – mesélte Liland.
Hasonló volt a helyzet Európa több nagy repülőterén.
Az ok az emberhiány
A repülőtereket a légitársaságokhoz hasonló módon sújtotta a pandémia. Sok helyen el kellett bocsátani az alkalmazottakat, és nem minden országnak van olyan jó kényszerszabadságolási rendszere, mint Norvégiának – mondta Hans Jørgen Elnæs repüléselemző.
Többek között a SAS 4000 járatot törölt, hogy orvosolják a kapacitásproblémát.
Rekordnap Oslóban
Az oslói repülőtéren a pünkösd előtti pénteken megdőlhet a rekord az utasok számában a járvány után. Ugyanakkor ez a nap egy jó előrejelzést adhat arról, milyen lesz a nyár a repülőtéren. 96 000 utast és 750 repülőt vártak csak ezen a pénteken.
Biztonsági jóváhagyás szükséges
Elnæs azt mondja, a repülőtereken minden munkakörből hiányoznak emberek, a becsekkolástól a biztonsági ellenőrzésig és a csomagok kezeléséig. A repüléselemző szerint ezek a munkakörök tipikusan a rosszabbul fizetett munkák közé tartoznak, és ha új embereket akarnak felvenni, be kell őket tanítani, és meg kell felelniük a biztonsági előírásoknak.
Intézkedéseket vezettek be
Amsterdam Scipholban nem engedik be az embereket a repülőtérre, ha több, mint négy óra van a repülő indulásáig. Nagy-Britanniában a Tui és a Ryanair légitársaságok arra kérték az utasokat, hogy ne érkezzenek több, mint három órával indulás előtt.
Hasonló intézkedésekkel kell számolnunk, annak ellenére, hogy nem lehet tudni, mi lesz a helyzet az egyes repülőtereken – mondja Elnæs.
Hosszabb lehet az átszállási idő
Egy másik intézkedés lehet, hogy a repülőterek megnövelik az időt két repülőjárat között átszállás esetén. Ha különböző légitársaságoknál vásároljuk a jegyeket, a saját felelősségünk elérni a járatot. Ha azonos légitársasággal utazunk, a társaság nagyobb mértékben tudja befolyásolni a járatok indulását.
Ramstad Westby, az oslói repülőtér igazgatója azt tanácsolja az utasoknak, hogy kövessék azt, amit a légitársaságok mondanak, válasszák az automatikus megoldásokat, ha tehetik, csekkoljanak be online vagy az automatáknál, maguk adják fel a csomagjaikat, és csak kézitáskával utazzanak, ha lehetséges.
Forrás: NRK
Comments