Az új pénzmosási törvény miatt a bankoknak kötelező ellenőrizni ügyfeleiket, egyes esetekben további információkat bekérni.
Az ügyfeleknek lehetőségük van személyesen a bankfiókokban igazolni magukat (ahol azonban sűrű tömött sorok alakultak ki), vagy a mobilos appon keresztül.
Azonban ez nem mindenkinek sikerül.
Hatalmas felháborodást váltott ki az ügyfelek egy részénél az, hogy szinte csak a legújabb mobilok támogatják az azonosításra használható appot.
Ahhoz, hogy valaki mobilon intézze el az azonosítást, a telefonnak iPhone esetében legalább iOS 13 vagy újabb, Android esetében legalább 7.0 vagy újabb operációs rendszert kell futtatnia.
Sok ügyfél panaszkodott mind közvetlenül a banknak, mind a szociális média felületeken, hogy egy mindössze néhány éves mobillal már nem működik az azonosítás.
Különösen nehéz helyzetben vannak a 80-90 éves ügyfelek, akik akár már 70 éve DNB ügyfelek, de az új törvény miatt most felfüggeszthetik számlájukat.
Az egy dolog, hogy sokan már túl idősek és betegek ahhoz, hogy órákat álljanak sorban a bank előtt, de útlevelük nincs (ráadásul ha újat csináltatnának, augusztus előtt nincs szabad időpont). A személyi igazolványok már nem alkalmasak azonosításra, a jogosítványukat már bevonták, és nincs olyan mobiljuk, amin fut az alkalmazás, és amin keresztül azonosítani tudják magukat.
A fiatalabb rokonok, családtagok igyekeznek segíteni, kölcsönadják újabb típusú mobiljaikat, de még így sem mindig egyszerű a helyzet.
Forrás: NRK
Comments