Az Europris nagyon jól zárta az első negyedévet, ezt hozta nyilvánosságra a társaság április 27-én. A jövőben a kézimunkára (egészen pontosan a kötésre) és a játékokra fogja helyezni a hangsúlyt .
Ugyanakkor sokat változott a piac az első három hónapban: meglepő módon a Kiwinek sikerült lent tartani az élelmiszerárakat, sokkal tovább, mint azt sokan jósolták. Hamarosan azonban növelnie kell azokat a megnövekedett kiadások miatt, de talán nem olyan drasztikusan mint sokan gondolják - véli Espen Eldal, az Europris vezetője.
Február elején látható volt továbbá az erős felhalmozás a vásárlók részéről, sokkal inkább, mint a pandémia alatt, és ezen nagyon meglepődtünk - mondja Eldal.
További változás a piacon, hogy korábban az Europris egyik erőssége volt a higiéniai termékek kampánya, amit a Normal piaci stratégiája meggyengített. A Normal ugyanis stabil alacsony árakat kínál, és ezzel komoly versenyt indított el a testápolási termékek piacán, de Eldal azt mondja, hogy nem rettennek meg egy kis konkurenciától és inkább követik a piac fejlődését.
Az Europris ugyanakkor új területeket is meghódít: felvásárolta a Strikkemekka és Lekekassen online boltokat és ezzel a fonalak mellett a polcokra kerül majd néhány népszerű játék is, mint például a Barbie baba. A nagyobb márkákkal általában nehezebb olcsóbb árat kialkudni, a Lego-val egyelőre még nem sikerült megállapodni, de sok más játékkal bővül az olcsó áruházlánc kínálata.
Forrás: Nettavisen
Comentarii