Kép: Wix
Május 6-án tiltotta ki átmenetileg a Statens Vegvesen az elektromos autókat Oslo és Akershus buszsávjaiból, ez a tilalom az egyik új eszköz arra, hogy csökkentse a személygépkocsik számát a Ring 1 körgyűrű lezárása idejére. Bár a határozat következtében valóban csökkent valamelyest a privát autók száma, azonban a dugó igencsak megnőtt, különösen az E18-as nyugati szakaszán.
A közútkezelő társaság most egy új határozatot hozott, amely szerint a teherforgalom, azaz a 7,5 tonnánál nehezebb járművek vehetik most majd birtokba ezt a sávot. Míg a norvég teherautó-tulajdonosok szövetsége (Norges Lastebileier-Forbund) üdvözli az új döntést, hiszen már régóta dolgoztak az ügyön, addig az Elektromos Autók Szövetsége (Elbilforeningen) nagyon elégedetlen. Az egyik többek között a szükséges áruk időbeli célbajuttatása mellett érvel, míg a másik a környezetvédelemre hivatkozik.
Az NHO Logistikk og Transport igazgatója, Are Kjensli még hozzáteszi, hogy az köztudott, hogy a forgalmi dugók igen költségesek a társadalom számára gondolva a levegő- és zajszennyezésre, a balesetekre és az út elhasználódására, továbbá kihatnak a szállítási időre és a sofőrök pihenési idejére is.
Az új rendelkezést először az E6-en Oslótól északra vezetik be. A Statens Vegvesen itt már el is kezdi az utak kitáblázását, míg a nyár után jöhet a folytatás a E18-ason, és ezáltal remélhetőleg valóban csökkentik majd a fővárosi forgalmi dugókat.
Solberg-Kajári Dia
Forrás: Tu, Samferdselinfra
Comments